“Oeps, dat hebben we verkeerd ingeschat!”

photo-1535871730-cdebbeb6a806 (2)

“Oeps, dat hebben we verkeerd ingeschat!” of “Het was zo niet bedoeld!”  Dit zijn quotes, die de laatste tijd te vaak te horen zijn naar aanleiding van een totaal uit de hand gelopen communicatie of marketing campagne. Pijnlijke voorbeelden genoeg in de media over ‘ongelukjes’ in de groot distributi...

Relatiegeschenken: een vergiftigd geschenk?

gifts2

De wereld stevent straks weer af op de feestelijke jaarwissel. Een periode waarin leveranciers en ondernemingen hun trouwe klantenrelaties willen erkennen door het geven van eindejaarsgeschenken en -recepties. Een maatschappelijk aanvaard gebeuren dat de voorbije decennia sterk is afgezwakt omwille ...

Need to Know: Ga niet nonchalant om met vrijgeven van data

8

De periode van de jobstudenten loopt stillaan op zijn einde. Tijdens de zomervakantiemaanden worden vaak tijdelijke werkkrachten in dienst genomen om bestaande medewerkers te ontlasten van repetitieve taken of om hulp te bieden bij opdrachten, die een poos zijn blijven liggen. Krijgen die studenten ...

Wat als gebrek aan kennis een risico wordt?

photo-knowledge

Als departementshoofd herken je het wel: de tijd die nodig is voor een medewerker om een accuraat antwoord te geven op een simpele vraag. Meer nog, als je dezelfde vraag stelt aan meerdere medewerkers om toch zeker te zijn dat er binnen een redelijke termijn een antwoord opduikt, heb je niet altijd ...

GDPR? Vraagt om een nieuwe attitude!

privacy

Word je, als consument, vandaag ook overspoeld met mailings en pop-ups van websites? Proberen ze je ook te overtuigen om jouw abonnement op hun e-nieuwbrief te herbevestigen? Beloven ze je enkel een commercieel aanbod door te sturen dat perfect aan jouw behoeften en wensen voldoet? Bieden ze je nu o...